Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (1)Автореферати дисертацій (1)Реферативна база даних (7)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Кобалава Г$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7
1.

Радченко М. І. 
Аналіз ефективності проміжного охолодження повітря газотурбінних установок упорскуванням води аеротермопресором [Електронний ресурс] / М. І. Радченко, Д. В. Коновалов, Г.О. Кобалава // Авиационно-космическая техника и технология. - 2017. - № 4. - С. 106–111. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2017_4_16
Проведено порівняльний аналіз існуючих схемних рішень газотурбінних установок простого і складного циклів з проміжним охолодженням повітря шляхом упорскування води та запропонованих схемних рішень із застосуванням аеротермопресора. Принцип охолодження з використанням ефекту аеротермопресії, або так званої термогазодинамічної компресії, полягає у підвищенні тиску газу (повітря) в процесі миттєвого випаровування води, упорскуваної в газовий (повітряний) потік, прискорений до швидкості, близької звуковій. В результаті розрахунків показано, що застосування аеротермопресора дозволяє підвищити ККД газотурбінних установок з регенерацією на 0,5 - 2,0 %, а установок складного циклу зі ступінчастими стисненням і розширенням - на 2,0 - 4,0 %.
Попередній перегляд:   Завантажити - 733.022 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Коновалов Д. В. 
Система охолодження наддувного повітря суднового двигуна внутрішнього згоряння термопресором з упорскуванням перегрітої води [Електронний ресурс] / Д. В. Коновалов, Г. О. Кобалава, С. І. Стародубець // Авиационно-космическая техника и технология. - 2017. - № 3. - С. 104–111. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2017_3_11
Проаналізовано схемне рішення із застосуванням термопресора в складі багатоконтурної системи охолодження середньообертового двигуна суднової енергетичної установки. Розглянуто спосіб підвищення ефективності процесу розпилення перегрітої відносно температури насичення води в термопресорі. Як показали дослідження, застосування перегрітої води для упорскування в термопресор системи охолодження наддувного повітря суднових двигунів надає можливість збільшити відносне підвищення тиску повітря на виході з термопресора на 5 - 8 %, з відповідним зменшенням потужності турбокомпресора двигуна.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.757 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Коновалов Д. В. 
Проміжне охолодження циклового повітря в газотурбінних установках аеротермопресорами [Електронний ресурс] / Д. В. Коновалов, Г. О. Кобалава // Авиационно-космическая техника и технология. - 2018. - № 1. - С. 29–36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2018_1_4
Проведено аналіз існуючих технологій підвищення паливно-енергетичної ефективності газотурбінних установок за рахунок проміжного охолодження циклового повітря та наведено переваги технології охолодження аеротермопресором. Застосування цього апарату для охолодження компресорного повітря дозволяє: компенсувати аеродинамічні втрати по повітряному тракту і зменшити роботу на стиснення в компресорі, збільшити витрату робочого тіла I, як наслідок, збільшити потужність ГТУ. Визначено задачі для забезпечення раціональної організації процесів охолодження в аеротермопресорі, що, у свою чергу, дозволить досягнути оптимальних параметрів підвищення коефіцієнта корисної дії ГТУ та зменшення питомої витрати палива відносно змінних кліматичних умов експлуатації.
Попередній перегляд:   Завантажити - 771.468 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
4.

Кобалава Г. О. 
Визначення конструктивних параметрів проточної частини аеротермопресора для системи охолодження циклового повітря мікротурбін [Електронний ресурс] / Г. О. Кобалава // Авиационно-космическая техника и технология. - 2019. - № 2. - С. 44–50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2019_2_7
Серед сучасних струминних технологій одним з перспективних напрямів дослідження є вивчення газодинамічних процесів в аеротермопресорі. Цей струминний апарат представляє собою пристрій для контактного охолодження (теплота від повітряного потоку витрачається на миттєве випаровування крапель води, що упорскуються), в якому присутній ефект термогазодинамічної компресії, тобто підвищення тиску повітря. Значний вплив на робочі процеси в аеротермопресорі здійснюють конструктивні чинники, які впливають на витрати енергії для подолання сил тертя та місцевих опорів на звужувально-розширювальних ділянках апарату. Актуальним в розвитку струминних технологій аеротермопресорного типу є визначення раціональних параметрів організації робочого процесу із відповідною розробкою конструкції проточної частини. При цьому необхідно мати можливість для аналітичного визначення втрат, що пов'язані насамперед із тертям, для конфузора і дифузора аеротермопресора. Проведено дослідження типових моделей аеротермопресора для ряду кутів конусності конфузора (кут розкриття = 30; 35; 40; 45; 50<$E symbol Р>) і дифузора <$E beta> (кут розкриття = 6; 8; 10; 12<$E symbol Р>), а також для ряду значень швидкості повітря в робочій камері М = 0,4 - 0,8. Отримані розрахункові дані (результати комп'ютерного CFD-моделювання) порівняно з експериментальними даними, похибка значень для коефіцієнтів місцевих опорів в конфузорі та в дифузорі не перевищує 7 - 10 %. Встановлено, що значення коефіцієнту місцевого опору залежить тільки від геометричних параметрів (кута розкриття та ступеня розширення nd або звуження nc) відповідного каналу, тобто характер течії повітря в аеротермопресорі відповідає автомодельному режиму. Визначено рекомендовані кути звуження конфузора = 30<$E symbol Р> і розкриття дифузора = 6<$E symbol Р>, які відповідають мінімальним втратам тиску Ploss = 1,0 - 9,5 %, а відтак, і максимальному підвищенню тиску в результаті термогазодинамічної компресії при упорскуванні та випаровуванні рідини в робочій камері. Отримано емпіричні рівняння для визначення коефіцієнтів місцевого опору для конфузора і дифузора, які можна рекомендувати для використання в методиці проектування аеротермопресорів малої витрати для мікротурбін.
Попередній перегляд:   Завантажити - 979.562 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
5.

Коновалов Д. В. 
Застосування контактного охолодження повітря аеротермопресором в циклі газотурбінної установки [Електронний ресурс] / Д. В. Коновалов, Г. О. Кобалава // Холодильна техніка та технологія. - 2018. - Т. 54, вип. 5. - С. 62-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/htit_2018_54_5_11
Попередній перегляд:   Завантажити - 981.728 Kb    Зміст випуску     Цитування
6.

Коновалов Д. В. 
Чисельне моделювання проточної частини маловитратного аеротермопресора для проміжного охолодження циклового повітря газотурбінного двигуна [Електронний ресурс] / Д. В. Коновалов, Г. О. Кобалава // Авиационно-космическая техника и технология. - 2019. - № 4. - С. 31-38. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2019_4_8
Використання проміжного охолодження циклового повітря, в процесі стиснення в компресорі, сприятливо позначається на ресурсі газотурбінної установки (ГТУ) та на підвищенні її потужності, без зниження ресурсу роботи. Проведено аналіз перспективного способу охолодження циклового повітря ГТУ, а саме контактного охолодження із застосуванням аеротермопресора, який представляє собою двофазовий струминний апарат, в якому за рахунок відведення теплоти від повітряного потоку відбувається підвищення тиску повітря та його охолодження. Основною проблемою при розробці аеротермопресора є визначення геометричних характеристик проточної частини апарата та системи упорскування рідини, які б дозволили забезпечити ефективне його застосування, з точки зору підвищення тиску і розпилення рідини. Для визначення основних характеристик аеротермопресора системи охолодження циклового повітря ГТУ проведено аналіз роботи моделей апарату за допомогою комп'ютерного CFD-моделювання в програмному комплексі ANSYS Fluent. Визначена методика розрахунку, обрана модель турбулентності, проведено розрахунок з урахуванням збіжності результатів та здійснена обробка та візуалізація вихідних даних в постпроцесорі, у вигляді графіків та полів. На основі цього розроблено конструкцію аеротермопресора для ГТУ марки WR-21 фірми Rolls Royce. На першому етапі дослідження проведено моделювання "сухого" аеротермопресора (без упорскування води в камеру випаровування). Встановлено, що зниження тиску повітряного потоку внаслідок втрат на тертя складає близько 5 %. На другому етапі дослідження було проведено моделювання аеротермопресора з упорскуванням води в проточну частину (на вході в камеру випаровування). В результаті термогазодинамічної компресії підвищення повного тиску циклового повітря на виході з аеротермопресора склало 3,1 %, а температура охолоджуваного повітря знизилась на 280 К. Для забезпечення ефективного стиснення повітря в компресорі ГТУ було розглянуто неповне випаровування води в аеротермопресорі, що дало можливість отримати більш дрібнодисперсний потік на виході з дифузора, при цьому середній діаметр краплі води зменшився до 2,5 мкм.
Попередній перегляд:   Завантажити - 844.686 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
7.

Коновалов Д. В. 
Розробка програмного комплексу раціонального проектування систем охолодження на основі термопресорних технологій [Електронний ресурс] / Д. В. Коновалов, Р. М. Радченко, Г.О. Кобалава, С. Г. Фордуй, В. П. Халдобін // Радіоелектронні і комп’ютерні системи. - 2021. - № 1. - С. 60–69. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/recs_2021_1_9
Найбільш поширеним напрямом збільшення потужності та скорочення споживання палива сучасними енергетичними установками є контактне охолодження газового або повітряного потоку упорскуванням води. Перспективним розвитком цього напряму є застосування термопресорних технологій, а саме використання теплоти, стисненого компресорами енергетичної установки, повітря для прискорення потоку до швидкості близької звуковій і практично миттєвого (за мінімальної протяжності та впливу аеродинамічного опору) випаровування впорскуваної води (ефект термогазодинамічної компресії). При розробці таких технологій вкрай важливим є визначення раціональних параметрів організації теплофізичних і гідродинамічних процесів із відповідною розробкою конструкції проточної частини апарату та спеціального програмного продукту. Для цього необхідно також використовувати методи та засоби для визначення оптимальних робочих параметрів теплоутилізаційних систем енергетичних установок. Наведено блок-схему та алгоритм раціональної методики проектування термопресорів. Програмний продукт, розроблений на їх основі надає можливість забезпечити точне визначення ефективності застосування термопресора у складі енергетичної установки для охолодження циклового повітря з урахуванням особливостей робочих режимів у проточній частині, а також за різних кліматичних умов експлуатації. Програмний комплекс також надає можливість розрахувати характеристики обладнання або систем і схемоконструктивних рішень при застосуванні у складі енергетичної установки: електрогенератора; тепловикористовуючих холодильних машин (ежекторні холодильні машини, абсорбційні холодильними машини); турбогенератора або парогенератора у складі тригенераційної установки або у складі турбокомпаундної установки (енергетичні установки морських суден); утилізаційного котла одного або двох тисків. Моделювання роботи термопресорної системи охолодження надає можливість виявити ефективність застосування такої системи у складі енергетичної установки та порівняти її з традиційними способами охолодження та зволоження циклового повітря.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.521 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського